Husita 05/2025
Vážené sestry, vážení bratři, milé čtenářky, milí čtenáři, redakce časopisu Husita vám přináší další číslo časopisu.
Vážené sestry, vážení bratři, milé čtenářky, milí čtenáři, redakce časopisu Husita vám přináší další číslo časopisu.
Pan Pavel Kučera z Duchcova nezištně věnoval svůj čas i dovednosti obnově vybavení místního kostela. Svou prací pomohl zkrášlit prostor, který slouží společným modlitbám a setkáním.
Setkání Ježíše se Zacheem v Jerichu ukazuje, že Boží milosrdenství sahá dál než lidské předsudky a soudy. Vrchní celník, známý hříšník a boháč, touží alespoň zahlédnout Ježíše – a právě tato touha se stává začátkem jeho proměny. V Ježíšově pohledu a pozvání nachází přijetí, které proměňuje jeho srdce i život.
Listopad nás zve k zastavení a vzpomínce. Srdečně zveme ke společným bohoslužbám Památky zesnulých, kde v tichu modlitby zapálíme svíci, vyslovíme jména našich blízkých a společně si připomeneme naději, kterou přináší Kristovo slovo.
Po dvouleté přestávce se v náboženské obci Církve československé husitské v Mnichovicích znovu obnovuje pravidelný duchovní život. Od listopadu se zde budou konat bohoslužby každou první a třetí neděli v měsíci od 15:30. Duchovní službu povedou farářka Martina Viktorie Voborníková Kopecká a kazatelka Ludmila Leskourová. První společná bohoslužba proběhne 2. listopadu 2025 a bude spojena se vzpomínkou na Památku zesnulých.
Den 28. října není jen připomínkou historického vzniku samostatného československého státu, ale také duchovním zastavením nad smyslem svobody a odpovědnosti. Církev československá husitská jej vnímá jako příležitost k modlitbě za národ a jeho představitele, za pokoj, spravedlnost a obnovu ducha. Svoboda, kterou jsme zdědili, není samozřejmost – je to dar, který je třeba chránit a naplňovat vírou, pravdou a úctou k člověku.
Podobenství o farizeovi a celníkovi patří k těm, která jdou přímo k jádru lidské pýchy a opravdovosti víry. Ježíš zde neodsuzuje zbožnost, ale ukazuje, jak snadno se může proměnit v sobectví a duchovní nadřazenost. Kdo stojí před Bohem s pocitem dokonalosti, odchází s prázdnou. Kdo před ním stojí s pokorou, odchází ospravedlněn.